entriesaboutchatlinks

Saturday, May 7, 2011
rupa manusia di padang mahsyar? @ 2:06 PM

السلام عليكم

hari ini hari apa?
hariini hari sabtu
SELAMAT HARI-HARI
heehee
..
..
setiap manusia kat atas muka bumi ni ada rupa(muka)
kn kn kn?
..
..
awak rupa sapa?
ayah awak ke mak awak?
heehee
..
..
rupa kita kat atas muka bumi ni cantik molek je kn?
itupun masih ada jugak manusia yang tidak pernah puas dengan 
rupa dan kecantikan neutral yang ALLAH swt kurniakan
ada pula golongan yang berbotoks2,,zaman dulu dan sekarang pon
masih ada lagi yang pakai susuk!!
semestinya!!
kn kn kn?
manusia memang tak pernah puas
lagi2 bila syaitan menghasut hawa nafsu akan meningkat
kn kn kn?
heehee
..
..
pernah baca tak  fasal gambaran rupa manusia di padang  mahsyar?
haaa
mari kite baca ye!

  1. Ditukar rupa menjadi wajah kera. Mereka itu adalah manusia yang suka mengumpat.
  2. Ditukar rupa menjadi wajah khinzir. Mereka adalah kalangan mereka yang suka memakan harta anak-anak yatim.
  3. Dihalau dalam keadaan terbalik, kakinya di atas dan kepala di bawah. Mereka itu adalah manusia yang suka memakan riba.
  4. Dihalau dalam keadaan buta dan dituntun (diiring). Mereka adalah daripada kalangan manusia yang curang dalam menerapkan hukum.
  5. Ditukar menjadi bisu dan tuli serta tidak berakal. Mereka itu adalah kalangan yang bangga dengan amalannya sendiri.
  6. Dihalau dalam keadaan mengunyah lidah sendiri, sedangkan lidah itu terjulur hingga ke paras dada dan mulutnya pula keluar nanah menjijikkan. Mereka adalah ahli pidato yang mana ucapannya berlainan dengan perbuatannya.munafik!
  7. Ada manusia yang dihalau dalam keadaan terpotong kedua kaki dan tangan. Mereka itu terdiri daripada yang suka mengganggu jiran tetangga.
  8. Diiring ke Mahsyar dalam keadaan tersalib di pokok kurma neraka. Mereka itu adalah kalangan mereka yang suka berusaha mengajak orang ramai supaya membela pemerintah tidak jujur kepemimpinannya.
  9. Dikumpulkan dalam keadaan menggunakan pakaian yang panas. Mereka adalah manusia takbur, sombong dan bongkak.

ishhh
takutnya
so,,buat lah banyak2 amal selagi termampu
moga-moga kita semua tak tergolong dalam golongan macam tu
Amin



Labels: