entriesaboutchatlinks

Sunday, August 21, 2011
aku suka meminta-minta @ 2:23 PM

 السلام عليكم
hendaklah dimaklumkan
jika anda menjawab salam maka andalah yang akan dapat pahala!
hehehe


saya memang suka meminta-minta!
bukan minta pada ayah nd ibu
bukan meminta-minta pada boypren
bukan meminta-minta dari kawan-kawan
bukan meminta-minta dari semua orang
list kat atas tu semua,selalu minta tolong jaa
hahaha


saya selalu meminta-minta dan minta kepada
MY LOVE!!
nak tahu siapa MY LOVE saya?
MY LOVE saya ialah ALLAH s.w.t
yang saya cintai dahulu,,kini dan selalmanya
kerana dialah
yang menciptakan langit dan bumi
yang menciptakan alam semesta
yang menciptakan segala khazanah di muka bumi
dan yang paling penting pencipta kita!manusia ni
(aku dah dapat Hidayah Allah ke?)siap macam ceramah i tell u
cik bedah oiii


nape saya cinta Allah lebih dari segalanya?
sebab saya tahu,Allah maha mendengar segala apa yang saya
mohon.Allah maha pemurah dia boleh bagi apa yang saya pohon kalau apa
yang saya pohon tu suatu kebaikan.Allah maha mengasihani dan maha 
mengetahui.Allah tahu apa yang ada dalam hati saya dan apa yang saya tengah fikir yang 
tersirat dan tersurat segalanya.
Allah maha agung.Dia boleh tunaikan segala-gala permintaan saya.Insyaallah.Amin
So,jangan  berhenti berharap pada Allah.


jangan cinta pada benda lain kerana:
cinta pada bunga kan layu akhir nya
cinta pada harta kelak kan musnah binasa akhirnya
cinta pada manusia tiada kan kekal selamanya
cinta ilahi tulus suci dan abadi



harini mari kita share lah something yang berguna
untuk diri kita sendiri dan hamba-hamba allah sekalian


selalu korang lepas solat mesti baca doa rite?
apa yang kita selalu minta?
(sebokk je aku nak tau)
macam macam kita boleh minta pada Allah rite?
pernah tak masa korang mohon doa pada Allah tu,
korang menangis kerana takutkan Allah?
tau tak apa hukum orang yang menangis kerana takutkan Allah?
Rasulullah S.A.W telah bersabda, "Bahawa tidak akan masuk ke neraka orang menangis kerana takut kepada Allah sehingga ada air susu kembali ke tempat asalnya."
Masyaallah.Hebatnya Allah.Allah maha pemurah,penyayang,pengampun.
see?kita nangis sebab takutkan Allah,Allah ampunkan kita!Allah lindung kita dari azab 
api neraka!Alhamdulillah Ya Rabbal Alamin

so???what???
Cinta pada Allah xkn habis sampai bila-bila
cinta pada manusia,,kejap jee kalau dah bosan,dah tawar hati dah
pegi berambus lah kau..hehehe

Renung renungkan dan selamat beramal!
hehe

Wallahualam

Labels: , ,